Zaalhockey

Dames 1 KAMPIOEN!

Nieuws afbeelding 10-2-2015

Dames 1 is kampioen zaalhockey in de Subtopklasse geworden en speelt volgend zaalseizoen in de Topklasse.

Zondag 8 februari moesten de laatste 2 wedstrijden worden gespeeld in Tiel. Alle wedstrijden waren tot die tijd met winst afgesloten en was nog 1 punt nodig om het kampioenschap veilig te stellen.

De eerste wedstrijd was tegen de nummer 2, Ede. Beuningen deed wat het doen moest en binnen 2 minuten stond de 1-0 voorsprong op de borden. Het vele meegekomen publiek ging gelijk uit hun dak. Door de vele spanning in de hoofden van de speelsters lieten ze toe dat Ede 2x in korte tijd scoorde zodat Beuningen tegen een achterstand aankeek. Luttele seconden voor rust kreeg Beuningen een strafcorner en dat zou een mooi moment zijn om nog even gelijk te maken. Een geweldige sleep werd hoog in het dak van de goal gespeeld. Na de rust bleef het een spannende wedstrijd. Beuningen kwam met 3-2 voor maar helaas moest het nog een tegentreffer van Ede incasseren. Een 3-3 eindstand, het benodigde puntje was binnen, dus……….KAMPIOEN.

De blijdschap was erg groot en samen met het meegereisde publiek begon er een klein feestje te ontstaan (want er moest nog een wedstrijd worden gespeeld). In de kleedkamer werden de speelsters gefeliciteerd door o.a. Bestuurslid Berend Kruithof en werden namens de business-stichting badjassen uitgereikt.

De laatste wedstrijd tegen Kromhouters was nog even een formaliteit en werd met 7-2 gewonnen. Het kampioenschap is uitgebreid gevierd met een etentje en natuurlijk een paar drankjes bij teamsponsor De Fuik in Nijmegen.

Speelsters en begeleiders van Dames 1 dankt hun vaste scheidsrechters Tim Daanen en John Mersmann voor het fluiten van al hun zaalwedstrijden. Daarnaast alle supporters, bestuur en leden van de Business Stichting voor alle support.

Nu op naar de dubbel, want op het veld is de ambitie van Dames 1 om volledig voor het kampioenschap te gaan!