Dames 1

Dames 1 versterkt met Argentijnse Paloma

Nieuws afbeelding 17-3-2015

Als je regelmatig op de club bent, heb je haar wellicht al gezien. Paloma Barat, een Argentijns meisje dat tijdens de winterstop is toegevoegd aan Dames 1.

Paloma is 18 jaar en is vanuit Argentinie een jaar naar Nederland gekomen als zgn. ‘exchange student’, maar in haar hart om een jaar lang in een echt hockeyland meer ervaring op te doen.
Ze woont in een gastgezin in Druten. Hockey is haar lust en leven. In Argentinie is ze gewend om 6x in de week op het hockeyveld te staan. In eerste instantie heeft ze in de winterstop enkele trainingen meegedaan met MA1. Daarna is ze gevraagd om een oefenwedstrijd met Dames 1 mee te spelen om te zien of zij op een vergelijkbaar niveau speelt. Immers, door langdurige blessure binnen Dames 1 was aanvulling van harte welkom. Samen is besloten dat Paloma haar Nederlandse hockeycarriere in MHCB D1 gaat voortzetten.

Paloma woont in de stad Rosario, een grote stad in Argentinie. Daar speelt ze bij club Universitario de Rosario en komt ze uit in het districtsteam (zoals wij dat hier kennen). Ze daar een van de betere speelsters en al 2x uitgeroepen tot meest waardevolle speler van haar team. Met haar team, maar ook met haar districtsteam, heeft ze successen weten te boeken.

Voor MHCB is het bijzonder leuk om een buitenlands meisje haar de gevraagde hockey-uitdaging te bieden. De speelsters van Dames 1 hebben haar goed opgenomen en begeleiden haar zo goed als mogelijk. Inmiddels heeft ze haar plekje gevonden en wordt communicatie zowel binnen als buiten het veld steeds makkelijker. D1 hoopt dat Paloma een bijdrage kan leveren naar een goed seizoenseinde, maar belangrijker nog, haar een leuke uitdagende hockey-ervaring te bieden.