Kampioenen

MC1 in één rechte lijn naar het kampioenschap!

Nieuws afbeelding 12-5-2015 Wat goed is komt snel of wat goed is gaat snel.

Het kampioenschap van de meiden van MHCB C1 ging in ieder geval razendsnel! Na een zegereeks van 10 wedstrijden op rij mocht op 25 april de vlag al in de top. Het succes van de Beuningense formatie was niet bij te houden, niet voor de concurrentie en bijna niet voor de sociale media.

Terwijl er nog 2 competitiewedstrijden moeten worden gespeeld heeft de MC1, onder leiding van Nienke Kok en Jacqueline van Sambeek, al 30 punten verzameld. De volle mep dus. Het doelsaldo van +31 onderstreept de overmacht. De defensie heeft slechts 4 doelpunten moeten toestaan.

Een kampioenswedstrijd roept blijkbaar toch wat extra gevoelens op. Vlak voor het begin van de uitwedstrijd in Zevenaar, stroomde het uitvak vol met alle opa's en oma's, broertjes en zussen en ouders die maar beschikbaar waren. Dit gaf mogelijk toch wat extra spanning, de wedstrijd begon van Beuningense kant wat stroef. De onverstoorbaar die de MC1 in de meeste wedstrijden had laten zien, was voor even verdwenen. Langzaamaan werd het heft in handen genomen en volgde de een na de andere strafcorner, meer dan 15! Treffers konden niet meer uitblijven. Met een enorme uithaal brak Anne-Sophie de ban. Waarna Maaike Eerdhuisen de wedstrijd in het slot gooide. Kampioen!

De ouders en toeschouwers hebben dit seizoen genoten van een hecht collectief, van beslissende doelpunten in de laatste seconde en van prachtige uitgevoerde veldgoals.
Anne-Sophie, Evi, Nicky, Ismay, Lotte, Maaike Eerdhuisen, Maaike Timmermans, Merel, Iris, Yu Mei, Marlotte, Carmen, Jip en Luna bedankt!