Kampioenen

Dames 1 gepromoveerd!!

Nieuws afbeelding 17-5-2015

Na de zege van vorige week tegen Civicum, was het afgelopen week weer volle bak trainen geblazen om de jacht op GHBS (de nr. 1) voort te zetten, maar belangrijker nog, promotie naar de 1ste klasse zeker te stellen. Nog 3 wedstrijd voor de boeg en onze volgende tegenstander Phoenix is een middenmoter die eigenlijk al is uitgespeeld.

Zondagochtend verwelkomen we de mini's Roos en Lotte en gaan we snel de wedstrijdbespreking in. De stemming was ontspannen en iedereen had zin in dit potje hockey. Dat bleek al snel op het veld tijdens de warming up en het inslaan. Iedereen was klaar voor start en vanaf minuut 1 had Beuningen het betere van het spel. Phoenix wilde wel hockeyen, maar had niets te zeggen op het Beuningse kunstgras.

In de 11 minuut neem Anne Gerrits de bal mee de cirkel in, weet Lianne Ariens te bereiken, die zonder nadenken de bal achter de Zeister goalie werkt. 1-0, prima start.

Echter, geheel tegen de verwachtingen in, krijgt Phoenix in de 20ste minuut een strafcorner mee die ze er prachtig inleggen. 1-1, we konden weer aan de bak. Dat duurde niet lang, 7 minuten later neemt Lianne de bal met een prachtige solo mee de cirkel in en schiet de 2-1 erin. Wederom 7 minuten later krijgt Willemijn in den Bosch de bal in de cirkel aangespeeld en als een soort automatisme duwt ze bal over de achterlijn, 3-1.

Dit was ook de ruststand. Coach Arjen hoefde niet zo heel veel te zeggen in de pauze. Het stond goed, de eerste ballen kwamen aan, er werd energie geleverd en nog steeds had iedereen er zin in.

Hoewel het overwicht in de 2de helft groot was, wisten de Beuningse dames weinig rendement uit hun acties te halen. Totdat in de 55ste minuut Willemijn in de rebound een strafcorner benut, 4-1.

Tot slot weet Ursula met een fantastische sleep opnieuw een strafcorner te benutten. De bal eindigt strak in het dak en zo staat de eindstand 5-1 op de borden.

Het feestje kon beginnen, immers, nu is promotie terug naar de 1ste klasse zeker. Enige seconden later was het feestje nog groter. De assistent coach Martin, had een telefonische hotline met de velden van Barneveld. Hij wist te melden dat de nummer 1 had verloren tegen de in degradatie verkerende Barneveld. Kortom, de nummer 1 positie is weer in Beuningse handen. Nog 2 wedstrijden te gaan, alles in eigen hand om het seizoen als kampioen af te sluiten.

Zondag 31 mei wacht de volgende uitwedstrijd tegen Bully. Dit wordt zeker een pittige wedstrijd. De dames hebben voor die wedstrijd een bus gehuurd waarmee zij, en hun supporters mee af zullen reizen naar het Twentse Oldenzaal om wederom de 3 punten mee naar huis te nemen!!