Kampioenen

Kampioen en promotie terug naar de 1ste klasse.

Nieuws afbeelding 15-6-2015 MHCB Dames 1 is zondag 7 juni kampioen geworden. Daarmee promoveert het team al na één jaar weer terug naar de 1e klasse! In de laatste wedstrijd van het seizoen moest het team wel winnen van Leeuwarden Dames 1. Een lastige klus, want uit hadden de Beuningse dames de wedstrijd verloren.

Beuningen begon nerveus aan de wedstrijd. En waar tijdens de voorbespreking voor was gewaarschuwd, gebeurde ook na zes minuten. De bal passeerde twee linies en kwam bij de spitsen van Leeuwarden. Die bedachten zich geen moment en namen de eerste goal voor hun rekening. Beuningen stond met 0-1 achter, dus wakker worden was het devies. Dat was niet tegen dovemansoren gezegd. Twee minuten later werd een strafcorner hard ingeschoten door Mariska en was de stand alweer gelijk getrokken. Gedurende de eerste helft was het toch slordig spel wat parten speelde of zou het de druk van het kampioenschap zijn? Het duurde enige tijd, maar dan toch drie minuten voor rust was het Esther die de Beuningse ploeg met een voorsprong van 2-1 de rust in liet gaan.

Vol goede moed werd aan de tweede helft begonnen en al binnen twee minuten kreeg Lianne buiten de cirkel de bal aangespeeld. Ze zette drie tegenstanders op het verkeerde been en zodra ze de cirkel binnenstapte haalde ze vernietigend uit: 3-1. Beuningen bleef drukken en in de 42ste minuut was het Nina die met een harde klap uithaalde en de 4-1 binnenschoot. Als team bleef er voor elkaar worden gewerkt en liet Beuningen zien dat het duidelijk de bovenliggende partij was en waarom zij in deze klasse het meeste recht op het kampioenschap hebben. Halverwege de tweede helft weet ook Willemijn haar doelpuntje mee te pikken, waarmee het 5-1 werd en de wedstrijd eigenlijk was gespeeld.

Drie minuten voor tijd werd het spel heel even stilgelegd, dit nadat de tegenstander nog de 5-2 wiste te maken. De speelsters hun laatste seizoen bij Dames 1 hebben gespeeld werden bedankt. Mariska, Kim, Ursula, Anne Sophie en Jennifer verlieten met bloemen het veld, waarna de wedstrijd voor de laatste minuten werd hervat. De laatste minuten werden steady uitgespeeld en na het laatste fluitsignaal vlogen de stick, handschoenen en wat al niet meer door de lucht.

Kampioen en promotie terug naar de 1ste klasse. Een prima prestatie, dus de dubbel (want ook in de zaal bracht het kampioenschap hen naar de Topklasse) was een feit. Een jaar waarin hard is gewerkt, het lijkt allemaal vanzelf te gaan, maar niets is minder waar. Als team is deze prestatie behaald en daar mogen de Beuningse speelsters hartstikke trots op zijn!