Technische Commissie

Nieuw videoanalysesysteem dit seizoen beschikbaar!

Nieuws afbeelding 2-9-2017

Bestuur en Stichting van onze hockeyvereniging hebben deze zomer besloten om nog voor de aanvang van de competitie het camerasysteem op veld 1 te vervangen voor een hypermoderne video-analyse oplossing. De aanschaf van dit systeem wordt mogelijk gemaakt door "Slot Doddendael”.

Achter de hockeydoelen op veld 1, waar eerst nog de blauwe masten stonden, staan nu 10 meter hoge kantelmasten die voorzien zijn van ieder 2 digitale camera’s. De in totaal vier vaste camera’s geven vanuit verschillende perspectieven een overzicht van het veld. Daardoor wordt niet alleen het spel rondom de bal gevolgd, maar kan ook gelet worden op bijvoorbeeld de omschakeling van andere spelers die zich op andere plekken van het veld bevinden.

Het systeem werkt zonder dat er een cameraman nodig is. Van alle gespeelde wedstrijden worden automatisch samenvattingen gegenereerd. Daarnaast kunnen trainers/coaches ook handmatig samenvattingen maken. Nadat de wedstrijd of training is opgenomen, is deze vrijwel direct te bekijken in het clubhuis of thuis.

Trainers en coaches kunnen via een speciale Applicatie (App) van SportsIntelligence, wedstrijden of trainingen vastleggen, analyseren en presenteren. De camera’s worden actief op de door de trainer/coach ingevoerde tijdstippen. De beelden worden op het ingegeven tijdstip opgenomen en kunnen achteraf door de technische staf worden bekeken en eenvoudig worden bewerkt. Zo kan elke aparte gebeurtenis ( goal, strafcorner, aanval etc.) apart afgespeeld worden of als onderdeel van een korte samenvatting opgenomen worden. Dit is allemaal in te stellen vanaf de eigen Smart Phone, PC of laptop. Vervolgens kunnen deze beelden worden gebruikt tijdens besprekingen met spelers en andere leden van de technische staf. Zo kunnen teams en spelers profiteren van het lerende effect dat het beeldmateriaal heeft. De server die op de club geïnstalleerd wordt heeft ruimte voor meer dan 400 opgeslagen wedstrijden en trainingen.

Bestuur en Stichting wenst je veel kijkplezier en vertrouwen erop dat het systeem bij zal dragen aan de hockeytechnische ontwikkeling van spelers en teams.