mC1 kampioen

Nieuws afbeelding 30-5-2010

Met nog 2 westrijden te gaan kon Zaterdag 29 mei al het kampioenschap in de Subtopklasse worden behaald. Hiervoor moesten de meiden van MC1 van MHCB Beuningen wel eerst 5 kwartier in de auto, op weg naar Hengelo. Alleen al met de grote meegereisde supportersschare kon het bijna niet meer misgaan. Maar toch moest nog wel eerst de 70 minuten op het veld worden gespeeld.

Opdracht was om het eigen spel te spelen en deze wedstrijd beschouwen als iedere andere wedstrijd. Dit leidde tot een ruststand van 0-3 in het voordeel van Beuningen. Nog 35 minuten volhouden en de zege was veilig. Toch werden de meiden iets zenuwachtiger en lieten ze zich door de tegenstander terug drukken en stond het 10 minuten voor tijd 2-3. Uiteindelijk zou dit ook de eindstand zijn en was hiermee promotie naar de TOPKLASSE een feit.

Een prachtige zonnige dag afsluiten met een kampioensschap. Dit werd gevierd met champagne (alcoholvrij natuurlijk), een medaille en een mooi kampioensshirt.