Afgelastingen

Procedure afgelastingen wedstrijden

Nieuws afbeelding 10-1-2012
Coaches en scheidsrechters ontvangen bij afgelastingen op zo'n korte termijn automatisch een SMS. Op de site staan de afgelastingen op de voorpagina vermeld. Bij afgelastingen die eerder te voorzien zijn wordt een e-mail gestuurd. Zorg er  voor dat het juiste 06-nummer en e-mailadres ingevoerd is in ons LedenInformatieSysteem. Je kunt het 06-nummer en e-mailadres zelf wijzigen door in te loggen op www.mhcbeuningen.nl).

De afzeggingprocedure is bij thuiswedstrijden als volgt:
De wedstrijdsecretaris van MHCBeuningen krijgt als eerste bericht en gaat als volgt te werk:
het wedstrijdsecretariaat van de tegenstander wordt gebeld;
de captain of coach van het team en de ingedeelde scheidsrechters ontvangen een SMS en e-mail;
vervolgens wordt er van de coach verwacht om het elftal te bellen.
Kijk ook op de website van MHCB, hier staat als eerste of de wedstrijdsecretaris een wedstrijd afgelast. (kijk niet alleen op de thuispagina, maar ook bij het wedstrijdschema!)

De afzeggingprocedure is bij uitwedstrijden als volgt:
De wedstrijdsecretaris van de tegenstander belt de wedstrijdsecretaris van MHC Beuningen. Als coach krijg je hiervan via een SMS-bericht en een e-mail, zodat hij/zij vervolgens het elftal kan informeren.

Geen bericht is goed bericht (=spelen).
Twijfel je nog of de wedstrijd doorgaat, kijk op de website van de betreffende club. Bel dan niet naar het clubhuis. Bel ook niet zelf naar de tegenstander.

Uitzonderingen
Bijvoorbeeld bij plotselinge verslechtering van het weer:
Je staat met je tegenstander al op het veld, spelen of verder spelen heeft geen zin. Alleen de scheidsrechters beslissen om wel of niet verder te spelen. Ook in dit geval moet een wedstrijdformulier worden ingevuld, ondertekend door de coach en de scheidsrechters.

Elftallen gefloten door bondsscheidsrechters kunnen ten koste van een andere wedstrijd uitwijken naar een ander (kunst) grasveld; die andere wedstrijd wordt dan op een inhaaldag gespeeld.
Voor de uitwedstrijden van de jongste jeugd geldt het advies voor vertrek de eigen website en/of de website van de uitclub te raadplegen: