Zaalhockey

Zaalhockeykampioenen gehuldigd

Nieuws afbeelding 4-4-2011

Zondag 3 april 2011 zijn de zaalhockeykampioenen 2010 2011 van MHCB in het zonnetje gezet. Met maar liefst 31 teams deed MHCB afgelopen winter mee aan de zaalhockeycompetitie. De teams kwamen sterk voor de dag, Ja1 en Ma1 wisten zich in de topklasse te handhaven, 8 teams wisten het kampioenschap net niet te halen, zij werden 2e, en maar liefst 4 teams werden zaalhockeykampioen. Geweldige prestaties dus voor MHCB.
Onder een grote belangstelling van ouders, coaches, trainers, managers, familieleden, vrienden en supporters van de derby Beuningen en Wijchen, kregen de volgende teams van de zaalhockeycommissies de kampioensschaal en bijhorende medailles uitgereikt.

De kampioenen zijn: Ma4, o.l.v. Mark van den Broek, waren de 1e zaalhockeykampioen van het seizoen 2011 2012, met een doelsaldo van 61 voor en 22 tegen werden zij al voor de laatste speeldag onbereikbaar voor de concurrentie en dus kampioen. Mb2, o.l.v. Andre v.d. Sterre en Bart Veerbeek, werden in de laatste wedstrijd van het seizoen, sterker nog in de laatste minuten van hun wedstrijd tegen concurrent Upward Mb2 kampioen. Ongemeen spannend en op doelsaldo kampioen geworden. Md3, o.l.v. Andre Willems, Twan Vogels en Ignaat Verhees, werden ongeslagen kampioen. Deze toppers, hadden een doelsaldo van 72 voor en 11 tegen. 10 wedstrijden 30 punten grote klasse. Jd2, o.l.v. Maarten Cloosterman, Wilfred Sleijffers en Rick Oosting, werden eveneens ongeslagen kampioen. Hun laatste wedstrijd, 7-5 winst tegen Wageningen Jd3, zal nog lang heugen. Een 1-5 achterstand werd omgezet in winst.
Al met al een mooi stel kampioenen. Een mooi detail, is dat de coaches verbonden aan deze teams al vele jaren zich inzetten voor MHCB. Als laatste, met de d- teams heeft MHCB weer goud in handen voor de toekomst, en staat weer voor de uitdaging om deze talenten goed te begeleiden.

De kampioenshuldiging was inspirerend voor de Heren 1, zij stuurden buurman Wijchen H1 met een 7-2 nederlaag naar huis.

De zaalhockeycommissie.