Arbitrage

Scheidsrechterscursus

Nieuws afbeelding 30-10-2007
De Arbitragecie heeft circa 25 jeugdleden uit de A en B-teams opgeroepen om aan de Arbitrage cursus van oktober/november 2008 deel te nemen. Wij verzoeken de coaches van deze teams er op toe te zien dat de jongelui ook daadwerkelijk deze cursus volgen.De door de vereniging bij te dragen cursuskosten zijn door het aantrekken van externe cursus/examinatoren van de KNHB hoog. Dit kan beperkt worden door zoveel mogelijk cursisten te laten deelnemen én te laten slagen. Immers niet slagen betekent opnieuw de route afleggen. Voor elk examen moet een bijdrage aan de knhb worden afgedragen.
Spelers zijn door de KNHB verplicht om voor hun 16e een scheidsrechterskaart te behalen. Negeren van deze regel betekent simpelweg dat de betreffende speler niet deel mag nemen aan competitiewedstrijden tot hij/zij het examen met succes heeft doorlopen.
Na het behalen van het examen heeft men het niveau van Clubscheidsrechter en wordt men door de eigen vereniging aangewezen om competitiewedstrijden te leiden.
De locatie van de cursus: Clubhuis MHC Beuningen
Cursusdata: Woensdag 8, donderdag 23, woensdag 29 en donderdag 6 november 2008
Tijd: van 19.30 uur – 21.00 uur
Examen: Vrijdagavond 7 november van 20.00 uur – 21.00 uur

De cursus is gratis en van de vereniging ontvang je:

1. Werkboek clubscheidsrechter
  2. Spelreglement Veldhockey
  3. Spelreglement Zaalhockey
Koffie en thee staan klaar.

Namens de Scheidsrechterscommissie,
Hans van den Bosch