Zaalhockey

MB3 Zaalhockey KAMPIOEN

Nieuws afbeelding 4-3-2012
Zaterdag 11 februari 2012 is Mb3 zaal zaalkampioen geworden. De meiden van Ursula, George en Erik hadden gisteren aan 1 overwinning genoeg. Echter voordat er een bal geslagen was, waren de meiden al kampioen, doordat de laatste concurrent Nijmegen Mb4 punten had verspeeld. Als ware kampioenen deden de meiden waar iedereen op gehoopt had, winnen van Westerduiven Mb2 en Wageningen Mb5. Gevolg groot feest in de Olympichal in Wijchen. Meiden ook jullie hebben laten zien dat het goed zit met het zaalhockey in Beuningen. Proficiat alle speelsters en begeleiding.

Onderstaand het verslag van de teambegeleiding

Meisjes B3-zaal kampioen!

MHC Beuningen besloot de veldteams van de meisjes B1 en B2 te verdelen in drie zaal teams, zodat ze allemaal maximaal zaalhockey konden spelen tijdens de winterperiode.

Het derde zaal team kende een programma van vijf weekenden, met in elk weekend twee wedstrijden. Op papier een redelijk sterk team, evenals de vijf tegenstanders die in hun poule waren opgenomen.

Met de eerste wedstrijden in december en afgelopen weekend de laatste twee, een leuk programma op de locaties in Tiel, Arnhem, Beuningen, Nijmegen en Wijchen.

Met beperkte trainingen, maar met goed samenwerken, zijn alle wedstrijden op één na gewonnen door de meisjes. Ook indrukwekkend is het doelsaldo van 56 vóór en slechts 7 tegen.

Toch leek bij het laatste weekend even of de zenuwen parten gingen spelen. De eerste wedstrijd tegen Wageningen werd stroef gestart met onnauwkeurig spel en onnodig balverlies. Wellicht omdat veel ogen op hun gericht waren. Toch herpakte het team zich vlot en door prima samenspel werd al vrij snel gescoord en de wedstrijd uiteindelijk met 7-0 gewonnen.

Bij de tweede wedstrijd tegen Westerduiven speelde meisjes een stuk relaxter en wonnen met een score die net niet de dubbele cijfers haalde 9-1.

Een hele goede prestatie van het team waar de meisjes, hun coach & teammanager en natuurlijk de sportclub MHC Beuningen terecht trots op zijn!

Het kampioenschap als beloning smaakte zoet en werd met een groot deel van de ouders gevierd met taart, chocolade en een bloem voor elk teamlid. Aansluitend is de lokale Italiaan bezocht voor een gezellig afsluitend etentje met de speelsters, coach en teammanager!

Trainster/coach: Ursula Bouten

Teammanager: Eric Hoenderop