Dames 1

MHCB D1 op voorbereiding in Zwitserland

Nieuws afbeelding 21-8-2014

Vrijdagochtend, 15 augustus om 6 uur vertrokken de Dames 1 van MHC Beuningen naar Wettingen in Zwitserland om zich daar te voor te bereiden om een nieuw seizoen.

Het team is aangevuld met een aantal speelsters. Dus er moest gewerkt worden aan de teambuilding, maar belangrijker nog het spelen met elkaar.

De eerste dag werd er direct na aankomst een training afgewerkt op het hockeycomplex van de Zwitserse kampioen RotWeiss Wettingen. Op de zaterdag met zijn allen richting de hockeyvelden van LSC Luzern. Deze wedstrijd werd gewonnen met 1-0 en goed spel. Op de zondag stond de belangrijkste wedstrijd voor de meiden op het programma. Ze moesten zich opmaken voor de match tegen de Zwitsers Kampioen RotWeiss Wettingen. In de eerste helft hadden de Beuningse speelsters nog zware benen, mede door de 3 korte nachten die aan de wedstrijd vooraf zijn gegaan. Kort voor de rust wist MHCB Dames 1 toch de 1-0 voorsprong op het bord te zetten. In de tweede helft, waarin het tempo erg hoog lag werd kort achter elkaar de 2-0 en 3-0 op de borden gezet. Een erg knappe prestatie maar het drukke programma drukte toch een stempel op de derde helft (er werd 3x 20 minuten gespeeld). In korte tijd wisten de dames van RotWeiss op gelijke stand te komen en in de slotminuut toch nog de winnende treffer op het bord te zetten.

Ondanks het verlies hebben de dames van MHC Beuningen toch winst geboekt. Het spel was waar naar gekeken is en dat zag er uitstekend uit.

De dames van MHCB D1 hebben nog 4 weken om het hoge niveau gedurende de volle 70 minuten vast te houden. Doelstelling van komend seizoen is promotie terug naar de 1ste klasse. De mooie voorbereiding in het Zwitserse Wettingen heeft aangegeven dat deze doelstelling reƫel is met de huidige samenstelling van Dames 1.