zz_Club - Over MHCB

Een algemene indruk over hoe een club met vrijwiligers werkt (op youtube):

MHCB Algemeen
Mixed Hockeyclub Beuningen (MHCB) is op 14 april 1981 opgericht. In 1994 werd het 1e zandingestrooide kunstgrasveld op het sportpark Den Alst aan de Ooigraaf in gebruik genomen; in 2003 werd het 2e zandingestrooide kunstgrasveld geopend. In juni 2006 werd gestart met de aanleg van het 3e kunstgrasveld. In 2009 werd het 1e veld vervangen door een waterveld.

De teams van MHCB nemen deel aan de competitie van de Koninklijke Nederlandse Hockeybond (KNHB). MHCB is door de KNHB ingedeeld in het district Oost-Nederland.

De jeugdteams spelen elke competitiezaterdag een wedstrijd tegen een ander team uit dit district, thuis of uit. De senioren en (Dames)Veteranen spelen op zondag. De Trimmers trainen op maandagavond en spelen een aantal keren per jaar een vriendschappelijke wedstrijd. Fithockey (55+) wordt op maandagochtend beoefend.

Competitieseizoen en vakanties
Het hockeyseizoen bestaat bij de Jongste Jeugd uit drie perioden: vanaf augustus/september tot aan de herfstvakantie, van einde herfstvakantie tot de kerstvakantie en van februari tot mei/juni. Tussen de tweede en derde periode zit de winterstop. Bij de Jeugd en Senioren is het hockeyseizoen opgedeeld in twee delen: van augustus/september tot de herfstvakantie, de vóórcompetitie. In deze periode wordt een halve competitie afgewerkt, waarna het team definitief in een bepaalde competitieklasse wordt ingedeeld. Na de herfstvakantie volgt de reguliere competitie, waarvan de eerste helft tot de Kerst plaatsvindt en het tweede gedeelte na de winterstop, tot in mei/juni.
Gedurende de winterstop spelen jeugdteams een zaalhockeycompetitie en worden zaaltrainingen georganiseerd. De kosten voor deelname aan de zaalhockeycompetitie valt buiten de veldcontributie en wordt separaat in rekening gebracht.
Tijdens de basisschoolvakanties en tijdens de winterstop zijn er geen veldtrainingen en veldwedstrijden, tenzij anders wordt afgesproken. De trainingen starten in augustus/september en eindigen in mei/juni. Daarna volgen er selectietrainingen en oefenwedstrijden voor de jeugdteams in verband met de samenstelling van de teams voor het volgende seizoen. Voor de Jongste Jeugd is er een Slottoernooi op de eigen velden of in de regio.

Communicatie/Informatie
MHCB communiceert o.a. via de maandelijkse nieuwsbrief én via de internetpagina www.mhcbeuningen.nl.

Beuningen App
De mobiele app is sinds eind september 2013 beschikbaar en gratis te downloaden vanuit de Apple Store en Google Play. Je kunt op je mobiele telefoon de app vinden door te zoeken naar 'LISA Hockey'.

De Apple variant is te vinden onder:
De Android app is te vinden onder:

Nadat je de app gedownload hebt uit de appstores, kies je uit de lijst "Beuningen". Vervolgens kun je met je lidnummer en wachtwoord inloggen in de app en deze gebruiken.

Hieronder een aantal mogelijkheden die we onder je aandacht willen brengen.

Snelste uitslagen
Het leukst van de app zijn misschien wel de uitslagen die direct via het DWF binnenkomen: zodra een scheidsrechter een uitslag heeft ingevoerd, wordt deze direct gepubliceerd in de app. En die van de andere wedstrijden in de poule. De uitslagen die nog niet 100% zeker zijn, staan als vanouds weer tussen haakjes. Dus niet meer tot 's avonds laat of maandag wachten hoe de andere teams het hebben gedaan.

Koppeling DWF/teammanager
Daarnaast is de toegang tot het DWF (digitale wedstrijdformulier) een sterk punt van de app: maar 1x inloggen en vervolgens koppelt hij de app aan de coach of aanvoerder. Scheelt steeds inloggen en op zoek naar de juiste link. En de coach, begeleider of aanvoerder heeft meteen een teammanager; met een bierpot, taken, presentie, spelerslijst en contactgegevens.

Gezinsagenda
Voor gezinnen met meerdere hockeyende kinderen: de gezinsagenda. In 1 overzicht alle hockey-activiteiten van het gezin voor de komende weken. Met trainingen, wedstrijden (met verzameltijden, standen, uitslagen, programma), bardiensten, fluitbeurten en team/club-activiteiten.

En nog veel meer! Download de app en ga er mee aan de slag!