zz_Fithockey

FITHOCKEY

FIThockey staat voor veilig bewegen in teamverband, buiten sporten, sociale contacten en veel lol maken met elkaar. FIThockey is gezond en gezellig voor mannen en vrouwen vanaf 50 jaar. Kom een kijkje nemen en ervaar deze sport zelf!

FIThockey is de teamsport bij uitstek voor hen die gezellig en gezond willen sporten in de buitenlucht. Het wordt wekelijks op maandagochtend beoefend op het hockeykunstgrasveld. In een team (mixed) wordt er gespeeld met een knots en een zachte bal. Hierdoor is het een veilige sport en is hockey-ervaring niet nodig.
Doordat het een teamsport is, biedt FIThockey veel gezelligheid en nieuwe contacten.

Het speelveld wordt meestal uitgezet op een kwart kunstgrasveld. Als doelen worden de doeltjes van de jongste jeugd gebruikt of pionnen. De knots is van zacht materiaal waardoor contact tussen knots en speler doorgaans geen problemen geeft. De zachte bal veroorzaakt bij contact geen blessure.

Fithockeyers kunnen lid worden tegen een aangepast tarief. Senioren die interesse hebben in FIThockey kunnen een kijkje komen nemen en eventueel geheel vrijblijvend een balletje meeslaan. Hockey-ervaring is absoluut niet noodzakelijk. Wij spelen iedere maandagmorgen van 10.00 uur tot 11.30 uur op het hockeycomplex aan de Schoenaker in Beuningen. Heeft u nog vragen, neem dan contact op met Ton van den Brand via 024-6772063 of [email protected].

Kijk eens naar dit filmpje! http://www.youtube.com/watch?v=McGYsEEafOE
....en ook naar dit filmpje, gemaakt door ons lid Anne-Sophie Mekelenkamp tezamen met een aantal medestudenten: https://www.youtube.com/watch?v=iPoIwk10q5Y

De Fithockeyers van MHCB gaan ook op toernooi!
Op 15 oktober 2010 heeft het senioren Fithockeyteam van Beuningen, bestaande uit 9 dames en 2 heren, deelgenomen aan het 1e landelijke - door de KNHB georganiseerd - FIThockeytoernooi in Soest. Het was een zeer geslaagde en gezellige dag. Er is veel gelachen en contacten zijn gemaakt. Er waren 6 teams aanwezig en met 2xgewonnen, 2x gelijkspel en 1x verlies zijn we tweede geworden. Zowaar een mooie prestatie, aangezien wij nog maar 1½ jaar met de knots aan het hockeyen zijn. De 1e prijs ging naar Ares, de club uit Apeldoorn, die het spel al 7 jaar speelt. De organisatie was perfect. Iedereen is het erover eens dat dit een jaarlijks terugkerend evenement mag worden. Het met veel plezier in teamverband met elkaar sporten en het onderhouden van de sociale contacten zijn belangrijke elementen.

In 2014 in Den Haag

Met een goed humeur en vol strijdlust gingen we met 11 fithockeyers richting Den Haag. Onderweg wat regen maar ook plukjes blauwe lucht dus.... Op het Wateringse veld aangekomen werden we welkom geheten met koffie en een belgische wafel, het thema van die dag. Na de warming up van Olga Commandeur (Nederland beweegt op tv om 9 uur) en nog een kop koffie gingen we aan de slag. Het schema was dat we in iedergeval 4 partijtjes speelden van 15 min. De 1 st werd 0-0 tegen Hoogenveen,een mooie opwarmer voor ons. De 2de werd 1-0 tegen Evergreen,een sportief en pittig potje dat werd beloond met een poeier van een schot..bijna vanaf het middenveld..door Ton. Na een fikse regenbui en lunch(met speciaal tosties voor ons) begonnen we aan onze 3 de partij. Voor de 2-0 overwinning tegen Westland1 moesten we flink aan de slag maar met 2 pracht goals van Annie waren we erg blij. De 4 de partij tegen een geduchte tegenstander Derby. En jawel ...ook hier zelfs met een 2-0 overwinning door de mooie intikkers van Annie en Georgette. We werden 1st in onze poule en speelden daarom nog een partij tegen Oudenbosch.. De vermoeidheid zat wel in de benen maar het werd door mooi samenspel toch 2-2 door onze 'goalgetters' Annie en Georgette. Met Mimy mee in de voorhoede (ze kan nu nooooit meer zeggen dat ze dat niet kan!) en een hardwerkend middenveld en een super keep zijn het leuke sportieve partijtjes geworden. De punten telling verliep niet helemaal vlekkeloos. We hadden eigenlijk door moeten spelen totdat er een winnaar uit de laatste partij was maar dit is niet gebeurd en omdat we ook nog een lange reis terug moesten namen we genoegen met de 3 de plaats met 1 doelpunt verschil. De mooiste prijs die we kregen was "stockey" voor de sportiefste team!!

Derde van de negen teams...heeeeeel goed!
Verslag van Erna Nienhaus - Foto van Tinie vd Kammen.

ALV