zz_Keepersschool

Vanaf seizoen 2016-2017 wordt MHCBeuningen een keepersschool opgezet. De TC wil graag meer aandacht geven aan het trainen van onze huidige keepers en potentiële nieuwe keepers in de jeugd. Tot nu toe is een team van MHCBeuningen vrijwilligers zeer actief geweest met het trainen van de keepers. Een super job die we graag samen met hun willen uitbouwen.

We hebben Pia de Wolf en Lars Stolk bereid gevonden samen met de TC deze keepers school op te zetten.

Pia de Wolf uit Buren runt een professionele keeper opleiding Pi-Academie. In principe werkt ze vanuit de hockeyclub de Kromhouters in Tiel. Pia gaat de dinsdagen aan de slag in Beuningen. Gegevens van Pia kun je vinden op haar Facebookpagina. https://www.facebook.com/Kromhouters

Lars Stolk is de keeper van Heren 3. Lars is sinds 1992 lid van MHCBeuningen. Van 2006 tot 2009 was hij keeper van Heren 1. Lars is altijd heel actief geweest als speler en vrijwilliger binnen onze vereniging. Op dit moment traint hij de keepers van Heren 1, Dames 1, Jongens A1 en B1, Meiden A1, A2 en B1.

1e en 2elijns teams
Pia en Lars gaan alle 1e en 2e lijns teams trainen op dinsdagen van 18.00 tot 21.00. Het gaat hierbij om 18 keepers. Elk uur trainen ze 2 x 3 keepers. Daarbij worden ze ondersteund door hulptrainers. De hulptrainers zijn MHCBeuningen keepers en spelers. Tijdens de trainingen werken Pia en Lars aan het train de trainer concept. Met o.a. ondersteunende video-opnames worden MHCBeuningen keepertrainers opgeleid tot volwaardige keepertrainers.

Keepers overige teams
De 1e en 2e lijns keepers verzorgen samen de trainingen van de andere +/- 20 keepers van de overige teams. Pia geeft hun tijdens hun eigen trainingen instructies hoe ze de trainingen moeten uitvoeren. In principe worden deze trainingen op donderdag van 18.00 tot 21.00 gedaan.

Intensieve proeftraining
Pia en Lars hebben samen een proeftraining gedaan met Baukje van Iersel, Diederik Artz en Tim Danen.

Met alle betrokkenen wordt een bijeenkomst georganiseerd om samen een volledig ingevulde keeperstraining voor seizoen 2016-2017 te realiseren.