Overlijden John Lindert

Nieuws afbeelding 2-11-2014 Op zondagochtend 2 november 2014 is John Lindert geheel onverwacht overleden. John was vanaf het moment dat zijn dochter lid werd van de club in 1984 zeer betrokken. Jarenlang heeft hij gecoacht maar nog veel belangrijker was zijn enthousiasme en toewijding om het zaalhockey in Beuningen van de grond te brengen.
Naast het zaalhockey heeft John zich ook bezig gehouden met de arbitrage. Samen met Henk Visser hebben zij jarenlang de opleidingen geregeld en de scheidsrechters ingedeeld.

Afgelopen zaterdag was hij voor het laatst op de club. Voor de wedstrijd van H1, zondag 2 november, werd 1 minuut stilte gehouden.
Altijd bleef hij betrokken bij diverse zaken. Zo schreef hij op 13 mei 2013:

"Vaak heb ik lopen verkondigen, dat mijn eerste kennismaking dateert uit de eind tachtiger begin negentiger jaren van de vorige eeuw. Echter, mijn eerste kennismaking dateert uit de midden tachtiger jaren. En nu ga ik putten uit mijn en MHCB historie.

Toentertijd organiseerde MHCB in de kerst- of paasperiode jaarlijks een toernooi in de Sporthal van Kinderdorp Neerbosch het zgn. landentoernooi. Ieder team kon zich hiervoor inschrijven.

De sporthal had geen balken en het MHCB-bestuur liet deze dan ook maken in  de officiële maten incl. een schuine kant. Deze balken hebben jaren dienst gedaan. Ook in De Tinnegieter.

Toen ik toe trad tot de Zaalhockeycommissie Oost Nederland heb ik Rico Schaap gevraagd om een brief aan de Gemeente te sturen met het verzoek om tot vervanging van de houten balken over te gaan. De balken waren niet onderling verbonden. Eén bal tegen een balk en ze lagen weer scheef. De KNHB was toen groot afnemer van uren in De Tinnegieter en huurde dan ook van de Gemeente. De reactie van de Gemeente was positief en de oude balken verdwenen allengs in diverse open haarden.

In de tussentijd 1996 had ik niet stil gezeten en ging maar eens naar Sporthal De Bongerd in Druten. Ik wist, dat daar Hockeyclub Sticks ‘72 ooit zaalhockey speelde. Deze club was inmiddels ter ziele en ik wist, dat er ongebruikte ballen lagen. In gesprek gegaan met verantwoordelijke man van de sporthal en vertelde, dat ik de balken wel wilde lenen. Deze man was dolblij en telefoneerde naar iemand in het Drutense gemeentehuis. En zowaar werd er toestemming verleend en konden de balken worden opgehaald. Het enige negatieve is, dat ik ben "vergeten’’  de  balken te retourneren.

Dit speelde zich dus een kleine 20 jaar geleden af. De balken zijn er nog steeds en werden jaren lang gebruikt voor trainingen in de Sportzaal van Kinderdorp Neerbosch.

Dit is een stukje historie, dat de meesten van de huidige leden niet kennen.

Groet,
John.   "