Zaalhockey

Goede voorbereiding MA1 op zaalhockeycompetitie

Nieuws afbeelding 30-12-2014

Op 23 december vond in Ede de 4e Joyce Sombroek keepersclinic plaats. Baukje van Iersel, keepster van MHC Beuningen MA1 liet deze kans niet aan haar voorbij gaan. Deze keepersclinic was speciaal gericht op het zaalhockey, waarbij de keeper een nog belangrijkere rol heeft binnen het team dan in het veld.

De fijne kneepjes van het keepersvak werden persoonlijk door Joyce Sombroek en Larissa Meijer (1e keepster van het Nederlands zaalteam) bijgebracht, naast een grote groep enthousiaste keeperstrainers. Het was een erg leuke, maar vooral leerzame middag!

Ook heeft MA1 recent in Tilburg deelgenomen aan een Top-voorbereidingstoernooi zaalhockey. Er werd geoefend tegen tegenstanders van formaat zoals Were Di, Kampong en Hic. Op dit druk bezette toernooi wisten ze na een moeizame start elkaar steeds beter te vinden en te combineren en behaalden ze uiteindelijk een mooie derde plaats.

Op 28 december a.s. start voor de Topklasse de zaalcompetitie. MA1 is ingedeeld in een poule met uitsluitend teams die uitkomen in de landelijke en super-A competitie. Het zal niet makkelijk worden, maar alle meiden hebben er zin in. Aan de goede voorbereiding onder de deskundige leiding van de nieuwe trainer/coach Joost Damen zal het in ieder geval niet liggen!

Op het veld heeft meisjes A1 het ook fantastisch gedaan. Ze promoveerden met gemak in de voorcompetitie van de subtop klasse terug naar de topklasse door alle wedstrijden te winnen. Deze stijgende lijn werd in de eerste vijf gespeelde wedstrijden in de topklasse tot aan de winterstop doorgezet. MA1 staat op de eerste plaats dankzij een beter doelsaldo dan directe concurrent Deventer. MA1. Onze meiden incasseerde slechts  2 tegentreffers  hetgeen te danken is aan goed samenspel, een sterke verdediging en knap keeperswerk. Door dit resultaat sluit MA1 het veldseizoen van 2014 af als "winterkampioen”!!