Zaalhockey

MHCB MC2 ZAALHOCKEYKAMPIOEN!

Nieuws afbeelding 12-1-2015 De jonge dames van Mixed Hockeyclub Beuningen zaal MC2 hebben zaterdag 10 januari in een goed gevulde Jan Massinkhal in Nijmegen de titel in de 1e klasse binnengehaald. Het lot had bepaald dat de drie beste teams van de zaalcompetitie in de slotronde onderling moesten bepalen wie 1, 2 en 3 zouden worden. Zo kon een, vanuit Beunings perspectief, ogenschijnlijk comfortabele voorsprong van zes punten zomaar worden verspeeld.

Coach Jacqueline had de spanning bij de meiden zien oplopen en had gaandeweg de week een veto uitgesproken over het woord 'kampioenschap'. Maar gezien de bleke bekkies hadden de speelsters vooraf toch last van spanning. Na de wedstrijdbespreking betraden de Beuningse blauwhemden de arena voor hun (verboden woord)wedstrijd.

De strijd tegen, het thuisspelende, QZ was in de beginfase zeer in evenwicht. Beide teams wisten gevaarlijk door te dringen tot in de cirkel. De Beuningse goalie, Ismay, maakte echter alle doelpogingen ongedaan. De spanning nam toe zowel, op het veld, de bank als op de tribune. Diverse hulpmiddelen werden benut om de zwakke plekken in de defensie van QZ te ontdekken. Uiteindelijk lukte het dan toch om een gaatje te vinden. De Beuningse meiden gingen met 3-1 de rust in. Na de rust hielden de dames stand en wisten ze zelf nog een keer te scoren. Het was nu wachten op het eindsignaal. Kampioen! Tijd voor cake, taart en bekertjes en (kinder)champagne.

De tweede wedstrijd tegen Arnhem werd in de slotfase met 1-2 verloren. De competitie werd afgesloten met acht overwinningen en 36 doelpunten voor. Dat de glimlach na de laatste wedstrijd voor even van het gezicht was, is tekenend voor de echte kampioenen.