Jongste Jeugd

Teamindeling Jongste Jeugd volgend seizoen

Nieuws afbeelding 30-4-2018

Beste jongste jeugd leden en ouders,

De jongste jeugd commissie is inmiddels weer gestart met de teamindeling voor volgend seizoen. Bij deze verzoeken wij de jongste jeugd leden (puppy, stickie, F- en E-teams) om eventuele voorkeuren voor de indeling (vriendje/vriendinnetje) aan ons kenbaar te maken. Dit kan aan de coaches van jullie team. De voorkeuren kunnen ook per e-mail aan ons kenbaar worden gemaakt ([email protected]/ graag in het onderwerp aangeven: naam kind + huidig team).

Deze voorkeuren dienen voor 15 mei bij ons bekend te zijn. Wij proberen zoveel mogelijk met deze voorkeuren rekening te houden, maar wij kunnen uiteraard geen garanties geven.

Tot en met de E8-tallen wordt voornamelijk ingedeeld op leeftijd, beschikbaarheid in teams en op vriend(inn)en en dus niet op kwaliteit. Door teams met spelers van dezelfde leeftijd maar met verschillende speelsterkte met elkaar te laten spelen wordt het lerend hockey binnen een zo groot mogelijk spelersgroep binnen de jongste jeugd bevorderd.

Met de indeling van de F en E -teams is de JJC gebonden aan de leeftijden van de spelers, opgesteld door de KNHB. Een geboortedatum hoort bij een bepaalde categorie. Een speler kan in principe niet in een lagere categorie worden geplaatst, maar wel in een hogere categorie. Indien er een onderbezetting is in een hogere categorie, worden spelers die hiervoor geschikt worden geacht, doorgeschoven.

Indien daar zwaarwegende (sociale) factoren aan ten grondslag liggen kan het voorkomen dat voor sommige kinderen dispensatie aangevraagd wordt om één jaar langer in een bepaalde leeftijdscategorie uit te komen.

Vanaf de Stickies tot en met de E8-tallen staat het spelplezier voor alle kinderen voorop. Het sociale aspect is bij velen een belangrijke reden om te gaan hockeyen en zal zeker niet vergeten worden. Echter, je zit op de hockey voor de hockey en niet voor een vriendje/vriendinnetje! De ervaring leert dat juist in een onbekend team de kans op mooie nieuwe vriendschappen vele malen groter is.

De eindverantwoordelijkheid voor de teamindeling bij de jongste jeugd ligt bij de Jongste Jeugd Commissie.