Update coronamaatregelen | zaalhockey & veldtrainingen

Nieuws afbeelding 27-11-2021
Beste leden,

Het zal jullie vast niet ontgaan zijn; gisteravond zijn er weer nieuwe coronamaatregelen afgekondigd. De "avond lockdown” die vanaf zondagochtend 28 november 2021 (05.00uur) ingaat zal op velen de nodige impact hebben, zo ook op de (zaal)hockeyers van MHC Beuningen. Hoewel de precieze impact nog niet duidelijk is willen we jullie wel vast informeren over de huidige stand van zaken.

Zaalhockeycompetitie
De KNHB heeft besloten dat de zaalhockeycompetitie 2021-2022 doorgaat. Gezien het feit dat er een aantal wedstrijden niet voor 17:00 uur afgelopen dan wel gestart zal zijn, houdt dit in dat er de komende dagen gewerkt zal worden aan een aangepast competitie schema. De wijzigingen kunnen zowel tijd, datum als locatie betreffen. De zaalhockeycommissie zal de betreffende teams zo snel als mogelijk informeren over deze wijzigingen, maar voor iedereen is het van belang ook zelf de LISA app in de gaten te houden aangezien de wijzigingen ook daar in doorgevoerd zullen worden.

Zaalhockeytrainingen
In tegenstelling tot de zaalhockeycompetitie zullen de trainingen in de zaal voorlopig niet plaats kunnen vinden (uitzondering voor de jongste jeugd). Uiteraard is het spelen van competitie zonder het kunnen trainen een verre van ideale situatie. De KNHB doet daarom een beroep op clubs om creatief naar mogelijkheden te zoeken. De zaalhockeycommissie is meteen gestart met het zoeken naar deze mogelijkheden en zal jullie hier zo snel mogelijk over informeren.

Veldtrainingen
I.v.m. de nieuwe maatregelen zullen alle veldtrainingen komende week niet door kunnen gaan. Dit betekent helaas ook dat de speciale pietentraining voor de Jongste Jeugd aankomende woensdag niet door kan gaan. Maar niet getreurd… we zullen ervoor zorgen dat de kinderen het lekkers en de verrassing op een ander moment alsnog ontvangen.

Net als jullie vinden we het enorm jammer dat de nieuwe maatregelen zo’n impact hebben op het beoefenen van onze mooie sport. Maar laten we ondanks deze nieuwe uitdagingen toch proberen te genieten van een mooi zaalseizoen, en tegelijkertijd samen proberen het coronavirus onder controle te krijgen!

Met sportieve groet,
Ook namens de zaalhockeycommissie, TC en JJ-commissie,