FUNKEY

FunKey gaat van start!

Nieuws afbeelding 1-4-2012
FUNKEY gaat op zaterdag 14 april van start op MHCB, op het gloednieuwe FunKey-veld! Kinderen die zich hebben ingeschreven voor FunKey ontvangen op 10 april meer info. Training is op zaterdag 14 april van 09.00-09.45 uur.

Steeds meer verenigingen zetten hun poorten open voor kinderen uit de leeftijdscategorie 4/5-jaar. De KNHB helpt graag om deze kinderen te voorzien van een breed bewegingsaanbod en biedt daarom Funkey voor verenigingen aan. Dit is een lesprogramma voor de nieuwe categorie Junioren G. Deze categorie 4/5-jarigen is toegevoegd aan de reeds bestaande categorieën binnen de hockeysport, naar aanleiding van een statutenwijziging op de ALV van 25 juni jl.

Tijdens de lessen komen de kinderen in aanraking met een variëteit aan grondvormen van bewegen, die aansluiten bij het natuurlijke bewegingsgedrag van 4/5-jarigen. Op die manier leren ze op een leuke en veilige manier omgaan met sportief bewegen. Voor deze leeftijdscategorie wordt overigens nog geen echt hockey aangeboden met echte hockeysticks. Wel maken de kinderen tijdens de lessen gebruik van knotshockeysticks.

MHCB heeft twee lesmappen toegestuurd gekregen. In de lesmap staat een uitgebreide lessenreeks met een overzicht van leeftijdsspecifieke kenmerken en aandachtspunten. Dit pakket bestaat uit twee containers die onder andere pylonen, knotsen, knotsballen, plankjes, touwtjes, ringen, stokken en hoepels bevatten.

Het doel van Funkey is hockey toegankelijk maken voor alle groepen in de samenleving. De KNHB draagt de missie uit dat tijdens de Olympische Spelen in 2016 ieder kind in Nederland weet wat hockey is en de mogelijkheid heeft gehad om het eens uit te proberen. Funkey voor verenigingen is ontwikkeld door de KNHB Academie.

MHCB wil bij voldoende interesse ook Funkey gaan aanbieden voor de 4/5 jarigen. Hiervoor zijn we op zoek naar een coördinator die dit samen met 2 anderen (b.v. CIOS-studenten) wil gaan oppakken. In ieder district wordt een kennisbijeenkomst Funkey aangeboden door de KNHB. Dit gaat gebeuren in februari of maart 2012. De exacte planning wordt binnenkort bekend gemaakt op www.knhb.nl.

Is/wordt jouw kind 4 of is het net 5 jaar en heb je interesse in Funkey, laat het dan weten via [email protected]. Wordt je kind voor 1 oktober a.s. 6, dan is het welkom in de groep Puppy (gaat van start na de Carnavalsvakantie), inschrijven kan via www.mhcbeuningen.nl, kies in de linkerkolom voor ‘Lid worden’.