Zaalhockey

JONGENS D3 ZAAL 1e KAMPIOEN MHCB

Nieuws afbeelding 4-3-2012
Het is officieel. Jongens D3 zaal is de 1e ZAALKAMPIOEN seizoen 2011 2012.  Uiteindelijk is het op een hitchkock achtige wijze gebeurt. Ondanks een doelsaldo van +64, was dit maar net genoeg. Arnhem Jd2 had evenveel punten en een doelsaldo van +63. Proficiat mannen, coaches, manager en trainer.

Hierbij het verslag van het team

MHCBeuningen JD3 zaalkampioen op doelsaldo!

En opeens kon het zomaar waar worden: MHCB JD3 zaalhockeykampioen. Maar dan moest er nog hard gewerkt worden. De laatste zaterdag moesten de jongens nog twee keer winnen. Tegen de nummer een van dat moment en de nummer drie. Allebei sterke teams. Van Arnhem hadden ze al een keer net verloren, van Nijmegen al een keer gewonnen.

De wedstrijd tegen Arnhem begon goed. JD3 deed alles wat ze geleerd hadden en stevende af op een goed einde. De tweede helft ging het moeilijker. Arnhem kwam goed terug: 3-4. De keeper werd nog gewisseld maar het mocht Arnhem niets opleveren. Beuningen heeft gewonnen! De eerste wedstrijd was binnen.

Vol spanning gingen ze op naar de tweede wedstrijd. Dit had een makkie moeten zijn na de eerste overweldigende winst de week ervoor. Nijmegen dacht daar anders over. 1-0 achter in de eerste helft. Daar stond Beuningen dan. Om het kampioenschap in eigen hand

te houden moest er gewonnen worden. Gelukkig vond Beuningen langzaam de vorm weer en werd het 1-1. De regen op de doelman van Nijmegen leverde daarna helaas niets meer op.

En nu was het wachten. Arnhem moest hun volgende wedstrijd winnen met minimaal 8 doelpunten verschil om kampioen te worden. Vol spanning heeft het team gekeken naar de wedstrijd. Arnhem won, maar met 7 doelpunten verschil. Er kan er maar een de beste zijn en dat zijn MHCB Jongens D3!