MHCB in het jubileumboek van de KNHB?!

13-2-2012

Rond het WK 2014 verschijnt in opdracht van de KNHB, vanwege haar 115-jarig bestaan, een monumentaal boekwerk van ongeveer 500 pagina’s. Hierin wordt onder andere de geschiedenis en de ontwikkeling van het Nederlandse hockey – zowel topsport als breedtesport - beschreven. De kern van het boek is het Nederlandse hockey met zijn bloeiende verenigingsleven, de vele kampioenschappen en de prestaties van het Nationale dames- en herenteam bij Olympische Spelen, Wereldkampioenschappen en andere internationale evenementen.

Momenteel zijn wij druk bezig om invulling te geven aan het boek. Om dit boek compleet te maken zijn wij op zoek naar leuke, opmerkelijke en interessante clubverhalen. Wij stellen het zeer op prijs om ook vanuit uw vereniging een bijdrage te mogen ontvangen.

Wat willen we graag weten?
·         Wie is de archivaris/contactpersoon? (naam, functie, telefoon, e-          mailadres);
·         Wat is de eventuele bijnaam van uw club?;
·         Wie is ‘de clubicoon’? (met een toelichting);
·         Is er binnen uw club een echte ‘hockeyfamilie’?;
·         Wie is de beste speler/speelster aller tijden binnen uw club? (met een
          korte motivatie);
·         Welk verhaal over uw club (prestatie, gebeurtenis, anekdote, wedstrijd,
          kampioenschap) mag niet in het boek ontbreken? (een korte
          omschrijving);
·         Wat was het dieptepunt in de historie van uw club?

Wat willen we graag ontvangen?|
·         Clublogo (in hoge resolutie -minimaal 500kb- JPG of EPS);
·         Jubileumboeken en ander mogelijk interessant materiaal.

Gelieve ontvangen wij voor 10 maart uw reactie. Bij voorbaat dank.

U kunt uw bijdrage per e-mail sturen naar [email protected]. Jubileumboeken en/of andere hardcopy documenten kunt u per post sturen naar de KNHB, t.n.v. F. Mulder, Wattbaan 31-49, 3439 ML Nieuwegein.