Wedstrijdsecretariaat

Digitiaal Wedstrijdformulier Senioren en Junioren

Nieuws afbeelding 5-11-2012

Vanaf zaterdag 10 november gaat er het een en ander veranderen met de wedstrijdformulieren, deze verdwijnen namelijk voor ALLE wedstrijden die NIET gefloten worden door Bondsscheidsrechters! Vanaf zondag as. gaan wij gebruik maken van het DIGITALE WEDFSTRIJDFORMULIER (DWF). Door middel van het inloggen op de daarvoor bestemde site van LISA moeten BEIDE scheidsrechters de stand invullen en daarna de aanvoerders cq. een speler van ieder team de stand goedkeuren.
Dit kan dus meteen na de wedstrijd al gebeuren op de club m.b.v. een mobiele telefoon.
Er zijn wel wat uitzonderingen qua clubs, nog niet alle clubs doen hier aan mee, onderstaande clubs maken nog gebruik van een wedstrijdformulier, de verwerking is hetzelfde als voorheen:
Almelo, Apeldoorn, Arnhem (velp), Dalsen, Meeuwen, Flevoland, HC Heldoorn Nijverdal, Kampen, Meppel, Bemmel, Oude Ijsselstreek.

Hoe werkt het DWF?

- In de week voorafgaand aan de wedstrijd ontvangt de opgegeven contactpersoon van het team (zoals het in LISA staat) een SMS-je (zorg er dus voor dat je 06-nummer klopt in LISA);

- Je dient voor iedere wedstrijd op zaterdag de spelerslijst alvast in te vullen, de eerste keer moet je waarschijnlijk alle spelers er in zetten, daarna komen ze als het goed is, er automatisch in te staan;

- In het SMSje staat een soort PINcode, met behulp van deze code en jouw LIDNUMMER van de club, kun je je inloggen. Deze code verstrek je op de zondag ook aan de scheidsrechters, zodat deze de stand en eventuele kaarten kan invullen. Daarna log jij of een andere willekeurige teamgenoot in met het LIDNUMMER en de PINCode en keur je de stand goed.

- Daarna stuur je mij een SMSje: 06-30298314 of mailtje: [email protected] met de uitslag van jullie wedstrijd, zodat ik deze bij de Bond kan bevestigen.

Wat te doen als je scheidsrechter bent?
De coaches/ cq aanvoerders, spelers loggen in met hun eigen lidnummer en wachtwoord; de scheidsrechter door middel van een verificatiecode i.c.m. hun lidnummer OF bondsummer OF kaartnummer. De verificatiecode hebben de uit- én thuiscoach in bezit. Deze krijg je dus van de teams die jij fluit. Zorg er voor dat je je lidnummer of kaartnummer in je mobiel zet!

Wat te doen als de betreffende speler/ coach niet aanwezig is?
Stuur in dat geval het SMSje en mailtje dat je voor de betreffende wedstrijd hebt ontvangen door naar een teamgenoot die wel meedoet met de wedstrijd, zodat hij/ zij de uitslag kan goedkeuren.

Hoe kom ik aan mijn lidnummer?
Jouw lidnummer is het nummer waarmee je in LISA kunt inloggen op de site van de club, maak voor jullie eigen team een lijst waarop alle nummers van teamgenoten staan, zodat deze altijd voorhanden is als je moet fluiten of de uitslag moet goedkeuren! Zet je eigen nummer in je mobiel, dan heb je het altijd bij de hand!

Weet je je nummer niet meer? Mail dan naar [email protected] en vraag het nummer met wachtwoord op bij Annemieke van der Sterre. Bij de wedstrijdtafel komt een lijst te liggen van lidnummers en namen.