Bar

Géén alcohol onder de 18 jaar

Nieuws afbeelding 18-3-2014

Het bestuur van MHCB deelt mede dat er conform de nieuwe Alcohol wet van 1 januari 2014 ook op MHCB Beuningen geen alcohol wordt geschonken aan jongeren onder de 18 jaar. Mede door de aangekondigde controles vanuit de overheid zal hier streng op worden toegezien.

Wij gaan er ook vanuit dat eenieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid neemt. Er vindt een leeftijdscheck plaats bij verkoop aan de bar, maar wanneer je als 18-plusser slim denkt te zijn en voor een vriendje of vriendinnetje <18 jaar een biertje haalt en dit wordt door de controledienst gezien, kan de club een boete krijgen van € 1.360! Een fors bedrag voor de club, dit zullen wij verhalen op de degenen die hier lichtzinnig mee omgaan.

Een van de belangrijkste redenen voor deze nieuwe wetgeving is dat alcoholgebruik bij jongeren <18 schadelijk is voor de ontwikkeling van de hersenen en andere organen. Voor je eigen gezondheid en die van mensen om je heen raden wij het gebruik dan ook af.

Voor meer informatie verwijzen wij jullie naar www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alcohol/jongeren-en-alcohol.