mB1 door naar Play-offs landelijke competitie

Nieuws afbeelding 6-10-2014

Meisjes MHCBeuningen B1 gaat na overwinning thuis op NMHC B1 door naar de play-offs volgende week zaterdag in Zwolle voor landelijk.
Afgelopen zaterdag, 4 oktober, heeft MB1 gewonnen met 1-0 van koploper van de poule Nijmegen MB1. De wedstrijd werd door vele supporters bezocht. Met aanmoedigende liederen en blauwe rookbommen van de jongens van Beuningen langs de kant begon de wedstrijd. De sfeer was top!

Vanaf het begin van de wedstrijd ging Beuningen sterk in de aanval. In de eerste 15 minuten van de wedstrijd kwam Beuningen veelvuldig dreigend in de cirkel van Nijmegen. Na mooi aanvallend samenspel lukte het Beuningen te scoren. Beuningen stond voor met 1-0!!. De laatste 10 minuten van de eerste helft probeerde Nijmegen meer druk te zetten, maar Beuningen hield stand en ging met voorsprong de pauze in.

Beuningen begon de 2e helft met vertrouwen. Er werd veel druk gezet en er werden veel ballen onderschept. Door mooie combinaties kreeg Beuningen nog veel kansen, maar ze wilden niet in het goal. De laatste 10 minuten werd Nijmegen sterker en was er veel paniek bij Beuningen en Nijmegen bleef maar komen. Na diverse strafcorners voor Nijmegen klonk er eindelijk het eindsignaal waardoor Beuningen zich direct heeft geplaatst voor de playoffs voor landelijk!mB1 speelt zaterdag 11 oktober om 14.00 en 16.00 uur in Zwolle.