Inloopochtend fithockeyers (15 jaar jubileum)

maandag 8 juli 2024   |   10:00 - 12:00   |   Veld 1

Het Senioren Fithockey Bij MHC Beuningen bestaat in Mei 2024, 15 Jaar

In 2009 werd met het fithockey in Beuningen gestart door Ton van den Brand. Als onderdeel van het MHC en werd er op de maandag getraind en onderling een wedstrijd gespeelt. Het aantal leden groeide naar, nu 26
Maandag en Donderdag zijn nu de speeldagen Om 10 uur beginnen we met een goede en verantwoorde warming-up. Om daarna een onderlinge wedstrijd te spelen.

Door veilige materialen te gebruiken in plaats van de gebruikelijke hockeyattributen is deze vorm van hockey zeer geschikt voor senioren met of zonder hockey ervaring, en zeker voor hen die graag buiten actief willen zijn.Fithockey is eenlaagdrempelige variant van hockey, geschikt voor iedere senior, die actief en gezellig buit bezig willen zijn.. Hierbij denken we vooral aan 55-plussers die nooit eerder gehockeyd hebben maar ook aan mensen met hockeyervaring die het spel inmiddels te gevaarlijk vinden. Fithockey draagt omwille van de bewegingsvorm bij aan het bevorderen van een goede coördinatie van armen en benen waardoor het risico op vallen sterk vermindert. Voordeel van fithockey is datmannen en vrouwen samenkunnen sporten met aangepaste spelregels. Bij fithockey gaat het vooral omveilig bewegen én buiten te sportenaangepast aan de doelgroep. Ook het leggen én onderhouden vansociale contactenenplezier belevenis belangrijk.. Kortom, buiten bewegen, zonder risico, met de uitdaging van een bal en gezelligheid rondom maken fithockey tot een ideale bewegingsvorm voor 55-plussers!

HOE WORDT FITHOCKEY GESPEELD?

Om de spieren los te maken wordt er gestart met een aantal opwarmingsoefeningen, gevolgd een partijtje op het waterveld..

Aangepaste spelregels worden hier toegepast

Na de training wordt er tijd gemaakt om gezellig na te praten bij een drankje.

Heren 1
Heren 1 heeft geen aankomende wedstrijden